wtorek, 23 czerwca 2015

Dla miłośników ładnych zdjęć

         Mam pewien problem z technologią... A mianowicie ze zdjęciami. Od razu muszę wyjaśnić, że chodzi o te zupełnie rodzinne prywatne fotki z uroczystości, wakacji, czy te zupełnie codzienne. Mój problem polega na tym, że robimy tych zdjęć coraz więcej, coraz lepszymi sprzętami, ba, możemy bez trudu sami je wyretuszować. I co z tego, skoro 90% naszych fotografii rodzinnych zaginie kiedyś, ponieważ nie zostaną wywołane.

         Kiedyś było tak, że z drżeniem serca szło się z kliszą do fotografa, który nam w najlepszym wypadku na drugi dzień te zdjęcia wywoływał. Czy ktoś jeszcze pamięta, jakie temu towarzyszyły emocje?? Aparaty nie posiadały podglądu, nie można było tez zdjęcia z nich usunąć, a na całej kliszy było AŻ (!!!) 36 klatek. Dlatego może też ludzie się do tych zdjęć ustawiali, robili sobie zbiorowe fotki, urodzinowe, wakacyjne, podwórkowe. Mam naprawdę mnóstwo zdjęć z klasowych dyskotek, dzięki którym wracam myślami do czasów, kiedy oranżada pod sklepem kosztowała 50 groszy. Teraz ilość zdjęć jest nieporównywalnie większa i doszło do tego, że dość ciężko jest namówić kogoś do ustawienia się do ujęcia. No chyba, że do SELFIE. Ale to już inna kategoria ;-)
           Niestety nie wywołujemy zdjęć. Przecież są na komputerze, telefonie, w sieci. To po co? Z resztą tylko niewielka ich ilość się do tego nadaje. Ja zbieram się do tego już prawie 3 lata. Rezultat będzie taki, że kiedyś na sprzęt gruchnie, a po zdjęciach zostanie tylko wspomnienie. Najlepszym rozwiązaniem jest tymczasowo bardzo dobrze je zabezpieczyć, ale wydaje mi się, że w takiej papierowej klasycznej formie są najlepsze.

          Jeśli tak samo, jak ja uwielbiacie przywoływać wspomnienia za pomocą fotografii, to przynajmniej raz zróbcie sobie jakąś fajną zaaranżowaną sesję. Niech ją zrobi utalentowana siostra, brat, bądź udajcie się do fotografa. Spojrzycie na swoje dzieci, a może i na siebie z zupełnie innej perspektywy.

       Zapraszam serdecznie do TEJ Pani na jej stronę, a także TU na Jej Fanpage. Zdjęcia cudne- sami sprawdźcie. To nie jest post sponsorowany, ja tylko korzystam z uprzejmości Edyty i odcinam maly kuponik od jej popularności, bo ta girlanda w tle to MOJA praca.

Zapraszam serdecznie!

****  STRONA
****  FACEBOOK


1 komentarz: