wtorek, 6 listopada 2018

DIY: czapka turban w 30 minut

 
      Od razu uprzedzam osoby profesjonalnie zajmujące się szyciem, że wpis jest w całości nieprofesjonalny. Ma być łatwo i szybko, ale przede wszystkim szybko.
      Czapka typu "turban" zawładnęła Internetem i osobiście uważam, że zwłaszcza dziewczynki wyglądają w nich świetnie. Najlepsze w nich jest to, że mimo, iż tego nie widać, to są bajecznie łatwe do uszycia. Daję gwarancję, że poradzi sobie z nią każdy, kto choć raz trzymał w ręku igłę.

      Jak zawsze staraj się korzystać z tego, co masz pod ręką. Ja jako materiału użyłam starej bluzki z grafitowej bawełny. Materiał jest dość rozciągliwy i nie jest zbyt cienki. Sprawdzi się prawie każdy materiał, który choć trochę się rozciąga. Nie może być zbyt cienki lub zbyt gruby.

Potrzebujesz:

1) materiał
2) dotychczasową czapkę na wzór
3) linijkę lub miarę krawiecką
4) kredę
5) nożyczki
6) igłę i nici

    Na zdjęciach dopiero widać pewne mankamenty materiału, ale to potwierdza fakt, że wszystko było robione bardzo szybko. Złapałam to, co pierwsze wpadło mi w ręce.

    Do złożonego na pół materiału przyłóż aktualnie noszoną czapkę. Zaczynając od złożonej krawędzi odmierz 1,5 wysokości czapki. Plus 2 cm.



        Następnie narysuj łuk kierując się do prawej strony. Najprościej zrobić to odmierzając co kawałek długość o 1 cm mniejszą niż wyjściowa.



    Materiał po wycięciu i rozłożeniu wygląda jak połowa jajka

 
   Cały łuk zszyj za pomocą fastrygi



  i ściągnij


Najlepiej szew poprawić jeszcze co najmniej raz, ponieważ jest zbyt słaby i może się zerwać. Następnie zszyj końce tak, aby zostawić "kółeczko".


    Drugim, ale nieodłącznym elementem tego typu turbanu jest pętelka, którą robi się oddzielnie. Ponownie złóż kawałek materiału na pół i wytnij taki kształt, jak na zdjęciu nie rozcinając jednego z dłuższych boków.



Zszyj brzegi dowolnym szwem, zostawiając na środku otwór, który pomoże wywinąć materiał na drugą stronę.




Teraz to, co powstało przewlecz przez kółeczko, zawiąż supełek i.....gotowe.
Możesz pętelkę przyszyć do czapki, jeśli widać jakieś szwy.





     A tu gotowa wersja z dzianiny.



14 komentarzy:

  1. Bardzo mi się to podoba. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja raczej bym nie dał rady zrobić takiej czapki, gdyż niestety nie mam takich zdolności manualnych. W sumie i tak najchętniej nosze kapelusze i w szczególności te od https://hatfactory.pl/ gdzie jak dla mnie są one zdecydowanie najładniejsze. No i oczywiście wysoka jakość również się liczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słaby ten komentarz i nie na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem samoukiem w kwestii szycia uczę się na swoich błędach ale dzięki takim osobom jak pani malymi krokami mogę rozwijać swoje amatorskie przygody z szyciem , jestem wzrokowcem i nie zawsze czysta teoria do mnie trafia:)) a dzieki pani wskazówką zaskakujaco szybko mi to idzie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za ten komentarz. Cieszy mnie tym bardziej, że sama jestem takim właśnie samoukiem i do mnie też najbardziej trafiają takie proste instrukcje opisane przystępnym językiem. Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszych sukcesów w tworzeniu!

      Usuń
  5. Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie potrafię takich rzeczy robić własnoręcznie więc ciężko jest mi cokolwiek na ten temat powiedzieć. Sama uwielbiam nosić czapki i jak czytałam niedawno o kapeluszach http://bronsy.pl/stylowe-kapelusze-czyli-powrot-do-dawnej-mody/ to jestem przekonana, że niedługo wrócą one do łask.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi niestety nie wyszło kółko na środku, tylko marszczenie poprzeczne, co zrobiłem źle?

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł i prosta instrukcja; faktycznie można przygotować turbanik w krótkim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super . Ja jeden zrobiłam z falbanką
    Teraz zrobię z kokardą 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł i bardzo łatwy do wykonania, dziękuję za inspirację.🙂

    OdpowiedzUsuń
  11. Szyję od 20 lat ,ale turbanik nauczyłam się od Pani 😀

    OdpowiedzUsuń
  12. Dodaję Cię do ulubionych! szukałam strony gdzie prosto i ze zdjęciami są pokazane instrukcje szycia :) Super wytłumaczone!

    OdpowiedzUsuń